MUDr. Tomáš Rektor / Blog > O přirozenosti homosexuality

O přirozenosti homosexuality

19. 9. 2012 / autor: Tomáš Rektor

Domnívám se, že leváctví je deviace. Někdy chyba genetická, někdy chyba výchovy. Takto postižení jedinci by měli dělat vše pro to, aby svou úchylku utajili. Pokusit se přeučit na pravoruké. A rozhodně by neměli mít děti, je přeci zjevné, že je budou vést též  leváctví. A bylo by přeci surové vystavit další generaci posměchu, že má levoruké rodiče a utrpení levorukosti.

Připadá vám tento úvod absurdní? A přitom se ještě před pětatřiceti lety se u nás leváci přeučovali na praváky. Následkem byly psychické potíže, celoživotní nešikovnost, častější úrazy, dokonce kratší doba života. A když se posuneme o pár století nazpět, levák měl velkou šanci skončit na hranici. Dojem nesprávnosti leváctví je v naší kultuře hluboce zakořeněn, jak vyplývá i ze slov správný, právo, levota.

Že to je přitažené za vlasy? Nepřirozenost homosexuality spočívá v tom, že  homosexuálové nemají děti. I já jsem nedávno psal, že posláním člověka je rozmnožit se a přežít.

Tak jinak. Zahraju si na moralizátora pravěkého: „Stavím se proti nebezpečnému módnímu trendu žen přestat plodit děti už ve středním věku. Tento krok je jednoznačně proti přírodě.“

Tento módní trend, zvaný menopauza, zvítězil, Kdyby byl proti přírodě, musel by dávno zmizet nebo by se aspoň jednalo o jev okrajový.

Teorií, proč se ženám (a samicím několika mála dalších druhů) vyplatí ve středním věku přestat plodit je několik, nejznámější je teorie babiček. V evoluci nejde o přežití a rozmnožení jedince, ale přežití a rozmnožení genů. Žena by mohla rodit klidně do šedesáti. Ale s větším a větším rizikem. A nebo se v jeden okamžik rozhodně dost, víc dětí nezvládnu, přebytečnou energii věnuji vnoučatům. Je v tom prostá matematika, každé dítě obsahuje polovinu genů rodiče, každé vnouče čtvrtinu. Jendo dítě se počítá stejně jako dvě vnoučata. Je vlastně logické, že přijde věk, kdy se vyplatí opustit reprodukci a pomoci přežít vnoučatům.

Jak to souvisí s homosexualitou? Vlastně je to totéž. Bezdětní homosexuálové budou úspěšnější – nebudou zatěžování dětmi. Přednostně budou pomáhat svým sourozencům a pomohou přežít jejich dětem, Které, stejně jako vnoučata, obsahují čtvrtinu jejich DNA.

Navíc si představme, že někdo ze sourozenců zemře předčasně. A že to v minulosti bylo časté. Náhradní strýček či tetička, bezdětní, ale toužící po dětech, se dítěte rád ujme. Bezdětný příbuzný se zkrátka rodině vyplatí. A je jednodušší a bezpečnější, než sexualitu vypínat, je nasměrovat ji na jiný cíl.

Tato teorie má velmi milý dopad. Nejen, že je podle ní přirozená homosexualita. Ale přirozená je i adopce dětí homosexuály. Proto tu přeci jsou.

Teorií je více, a více jich bude zřejmě pravdivých. Jedna z dalších slibně vyhlížejících praví, že geny pro mužskou homosexualitu zvyšují plodnost žen.

Je prokázáno, že o homosexualitě se často rozhoduje už před porodem či přímo při početí. Ale víme jistě, že homosexualita nesouvisí s výchovou?

Je mnoho krásných teorií, které ji vysvětlují na základě těžké situace v prvních letech života. Buď vycházejí ze strachu muže z žen, a proto se přichyluje k mužům, nebo naopak z přílišné fixace na matku. Identifikuje se s ní a proto i hledá stejné sexuální partnery. Jediná chyba na kráse je, že praxe je nepotvrzuje.

Že by se homosexualitu děti od rodičů prostě naučili je nesmysl. Sexualita je příliš hluboká, homosexuální inspirace může vést maximálně k experimentům, ale přirozenosti člověk neuteče.

Raná traumata mohou vést k nejasnosti v sexuální orientaci, k bisexualitě. Homosexuálové mají zpravidla v orientaci jasno. Pokud připustíme, že raná traumata mohou vést a k bisexualitě a ta se může přehoupnout do homosexuality, nejlepší prevencí je kvalitní péče o malé děti. A co myslíte, od koho zažijí více lásky, blízkosti a vřelosti? Od zaměstnanců kojeneckého ústavu či od adoptivních rodičů? Ať homosexuálních či heterosexuálních.

Víte, co je nejlepší na otázkách o přirozenosti homosexuality? Kolik energie jim lidé věnují. Jako kdyby nebyli ochotni připustit, že dva dospělí lidé jsou spolu prostě proto, že se rozhodli. Protože se mají rádi. Jak kdyby byla homosexualita pořád chápána jako vada. Jsme moderní, budeme ji tolerovat. Ale jen proto, že víme, že chudáci homosexuálové nemají na výběr. Ale běda, jak by na výběr měli. Tolerance homosexuálů je stejná pitomost jako tolerance leváků. Nebo blondýn. Ale jen přirozených.


Komentáře

  1. 20. 9. 2012 08:07 / Michaela

    Jsem pro.Mám několik kamarádů gayů.Jsou to príma „chlapi“.Já jim říkám chlapi s ženským srdcem.Jejich mužské EGO-soutěživé a bojovné je ve zdravé míře. Byli by určitě daleko lepší rodiče pro děti,které nemají rodinu, než „máma“ která má nechtěné děti a podle toho se k nim také chová. Nebo nezodpovědná,nezralá „máma“.Tahle těžká traumata z raného dětství jsou špatným základem pro budoucí zdravý život a pro vychování další zdravé,do života připravené generace.

    • 29. 11. 2012 08:51 / Eva

      Nesouhlasím s vámi, rodiče jsou pro děti vzorem a přirozeně se od nich učí. Jestliže ve své rodině odmala vidí, že je vychovávají dva muži nebo dvě ženy, berou to, jako že to tak je normální a mohou být ve svém budoucím rozhodování předem ovlivněni. Dítě potřebuje mámu a tátu. A osvojenému dítěti dopředu určit, že teda ono zrovna dostane dva otce a ne maminku a tatínka? To je zvrácenost. Rodina je základ státu a pokud se rozhodnou dva gayové spolu žít, je to jejich věc, ale dovolit jim vychovávat adoptované dítě, které nemá možnost volby, to rozhodně ne. Osmany Lafita je taky gay a zastává správný názor, že dítě potřebuje mámu a tátu a já s ním plně souhlasím. Eva

      • 5. 12. 2012 12:10 / Veronika

        Já zase nesouhlasím s Vámi. Možná jste byla vychovávána v „dokonalé rodině“ s maminkou a tatínkem, co se mají rádi, anebo právě ne a proto si za svým názorem tak stojíte. Nemyslím si, že mít a být vychováván matkou i otcem, je tak důležité. Není to tak dlouho, co se mi děti ve škole posmívaly, že jsem vychovávána babičkou, protože otec od mé matky odešel téměř hned po mém narození a matka na rodičovství v 18ti letech nějak nebyla „připravená“. Také jsem neměla já sama možnost volby a ano poznamenalo mě to, myslím, víc, něž si vůbec dokážu připustit. Jediné co vím je, že kdybych měla možnost se rozhodnout, tak bych raději vyrůstala v rodině dvou homosexuálu, než tak jak to bylo. A ano, myslím, že rodina je to správné slovo. Dva dospělí a děti, pro mě budou vždy rodina nehledě na to, jakou mají sexuální orientaci.

        • 24. 12. 2012 10:07 / Eva

          Je mi líto, že jste neměla úplnou rodinu. Chci se zeptat, u babičky vám bylo špatně? Chtěla jsem jen vyjádřit svůj názor – dítě by mělo vědět, jak to má správně fungovat a vy teď urážíte svou babičku za to, že se o vás postarala a vychovala vás, když vaše maminka byla příliš mladá nebo nezralá k výchově, i když znám i takto mladé maminky, které to zvládly. Myslíte si, že děti by se vám nesmály za to, že vyrůstáte v domácnosti se dvěma muži? Rozhodně víc, než za to, že jste byla vychovávána babičkou. Děti a vůbec lidé obecně, když to mají v povaze, tak se posmívají ledas čemu. Zdraví vás a vše už jen to dobré ve vašem životě přeje Eva

          • 21. 6. 2013 21:39 / Petra K.

            Paní Evo – Dítě potřebuji vidět především fungující vztah dvou milujících se lidí. Potřebuje vidět vzor chování. Pohlaví je vedlejší – mnoho dětí takto vyrůstá a netrpí vůbec ničím.Nežijí totiž v bublině, ale stýkají se s okolím, rodinami svých kamarádů a rodinami svých rodičů. Berou to jako fakt už od narození. Nededukujte, ale seznamte se s fakty. Znám lesbické páry, manželky, jejich děti a jsou všichni úplně v pohodě. I jejich děti ve škole. Mezi dnešními dětmi je tolik jinakostí:: exotická jména, národnosti, že dětem už jinakost přijde úplně běžná a normální. Co já viděla ve školce u syna ! Každé dítě něčím výjimečné – náš nejlepší kamarád je černoušek a NIKDO, se mu nesmál kvůli černé barvě. …Bojíte se něčeho, co nevíte nebo si nechcete zjistit.

  2. 25. 9. 2012 17:11 / Dr. Olga Izzo

    Please how do you know what’s supposed to be evolutionary? How do you know it’s only about the survival of genes?

    • 25. 9. 2012 21:11 / Tomáš Rektor

      If there is anything what persists in population in quite high percent, probably represents some advatage which helsp to survive/reproduce. The gene is reproducing, not the organism…

  3. 16. 10. 2012 23:37 / Ondřej

    Člověk si od pradávna mnohé namlouvá, špatné či nepřirozené omlouvá! Pokud všichni začnou říkat, že bílá je rudá…asi se pro většinu rudou stane. Malé procento lidí je skutečně nemocných a nejsou ve svém těle, ostatní z různých důvodů (sociálních až psych., experimentálních – jsou znuděni životem, atd.) k homosexualitě a jiným praktikám sklouznou. Víc než lidskou špatnost za tím hledat nelze, ač jsou mnozí jednotlivci ke svému životnímu stylu dohnáni prostředím a dalšími činiteli.

    • 21. 6. 2013 21:32 / Petra K.

      Malé procento je skutečně nemocných a dost velké procento má tak nízké IQ a nechopnost myslet, že ani nechápe fakta a dělá chybné závěry. To je pradávná, zhoubná, lidská špatnost, pod jejíž vlajkou se páchají ta největší zvěrstva.

    • 20. 7. 2015 03:44 / jméno? to není důležité!

      přál bych všem lidem jako jste vy,aby je reinkarnační proces v jejich příštím zrození dovedl k téže menšinové orientaci a pak bych chtěl vidět ten kontrast v mínění a v postoji,pokud by mluvili za sebe…. :-))

  4. 25. 8. 2013 22:38 / Dáša

    Petro K., jste mi nesmírně sympatická, respektive Vaše názory a schopnost je vyjádřit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

O mně

 

Jsem psychiatr a psychoterapeut, zakladatel a vedoucí firmy Terapie.Info, s.r.o, zabývající se komplexní péčí o duševní zdraví. Pracuji i v angličtině (SAE) a francouzštině (Všeobecná státní zkouška). Jsem absolvent lékařské fakulty, absolvoval jsem výcvik v hlubinné psychoterapii SUR, 4 roky individuální sebezkušenosti v gestalt terapii, kurs neverbálních technik. Nyní jsem ve výcviku v psychoanalýze, jsem kandidátem české psychoanalytické společnosti. Od roku 2005 vedu zdravotnické zařízení Terapie.Info, s.r. o zabývající se komplexní péčí o duševní zdraví, dlouhodobě jsem spolupracoval s organisacemi pečující o drogově závislé a o uprchlíky více >

Nejnovější komentáře 

  • Janna: O takovém hezkém článku jsem už dlouho snila. Mám radost. :-)
    / Práce se sny a jinými kompromisními útvary
  • ivan: Dobry den,znate kombinaci antidepresiv ktera by nahradila leky zvane psychostimulancia ? Klasicka antidepresiva rozumi se thymoleptika jsou na urcite poruchy spojene s hypersomnii jako polechatani.A tady sem zrejme narazil na hlavni problem klasickych antidepresiv-oni totiz...
    / Ach ta chemie….
  • Jiří: Jako laik uvažujete dobře, bohužel homosexualita není vyřazena z nemocí bezdůvodně. Nemůžou za to hormony, které produkuje mozek, nýbrž hormony v děloze (Není to potvrzené) Z tohoto pohledu se staví homosexualita na stejnou úroveň jako...
    / Proč se bojíme homosexuálů (a židů)

Facebook