MUDr. Tomáš Rektor / Blog > Perversní království Miloše Z.

Perversní království Miloše Z.

29. 1. 2013 / autor: Tomáš Rektor

Argumentace Miloše Zemana před druhým kolem se zredukovala převážně na lži a urážky. Ne, nečekal jsem, že budou oba kandidáti čistí jak padlý sníh. Počítal jsem s vytahováním špíny a občas s nějakou tou lží. Jenže jsem zvyklý na lži skryté, nenápadné. Na polopravdy. Ale Miloš Zeman se ani s hrou na pravdu nenamáhal. Prostě lež za lží. Jako kdybychom mu ani nestáli za tu přetvářku. Ke konci jsem měl dojem, že další nehorázné lži a urážky vytahuje nejen s potěšením, ale i s hrdostí. A reakce na vítězství byla vrcholem.

Dlouho jsem nechápal, a pak si začal uvědomovat – přesně takové muže dobře znám. Odpověď byla prostě příliš jednoduchá na to, abych se jí zabýval. Dominantní muž, který je zvyklý doma vládnout. Jenže pije. A jak mu alkohol rozežírá mysl i osobnost, ztrácí bystrost a šarm. Nejdřív začne ženě spílat. Pak ji bít. Protože je to jediný způsob, jak si ještě udrží převahu. Na nic víc jednoduše nemá. Co je na tom pravdy? Kdo ví. Miloš Zeman vypadá jako alkoholik, pije jako alkoholik a mluví jako alkoholik. A jak praví staré přísloví, když něco vypadá jako kocour, přede jako kocour a chytá myši jako kocour, asi to bude kocour.

Myšlenka pěkná, jen příliš primitivní. Zkusme se na celý příběh podívat jinak. Z hlediska perverze.

V žádném případě nechci tvrdit, že je Miloš Zeman perversní. Přestože je snadné z následného textu udělat zkratku, že odráží stav jeho duše, kdo ví? Je pravda, že sžíraný prohrou, zavřený ve své tvrzi a prožraný alkoholem mohl vykrystalizovat do této podoby. Ale byl vždy dobrý herec a dobrý manipulátor. Ačkoli věřím, že část těchto rysů je autentických, zbytek může být zdůrazněn jakožto nástroj efektivnější manipulace. Či prostě pro jeho vlastní zábavu. Takže  text prosím považujte za popis světa, který nám předkládá.

Co to je perverze? Nepředstavujte si nutně bičíky a rákosky. V psychoanalytickém pojetí je perverze ustrnutí v pregenitálních stádiích. Je dobře, když je sex pestrý a barvitý. I ty rákosky můžou patřit do běžné sexuality. Perverse spočívá v rigiditě. Když se z něčeho, co jinak považujeme za zpestření, stane pravidlo. Základ. To jediné správné.

Když už jsme pokleslí intelektuálové, pokračujme v pokleslé psychoanalýze. Přechod ke zralé, genitální sexualitě znamená projít si ve zdraví fázemi předchozími. Třeba fází anální. A s ní souvisejícím oidipským bojem.

Základ je notoricky známý. Chlapeček se snaží svést maminku a zbavit se tatínka. Jenže časem zjistí, že na tatínka nemá. Nemá dost velký penis na to, aby udělal mamince dobře. (Prosím, vše vnímejte symbolicky, nikoliv doslovně.) Později si uvědomí, že místo, aby s tatínkem bojoval, bude jako on. Vyroste, zesílí. A až bude chlap, najde si někoho, kdo je jako máma.

To byl zdravý vývoj. Jenže ne vždy se chlapeček s prohrou smíří. Třeba to ani nejde, třeba tam táta vůbec není. Nebo se s ním prostě nedá utkat nebo naopak identifikovat. A chlapeček zjistí, že chce, či musí, být dospělý hned. A vytvoří si penis jiný, krásný, velký. Obrovský. Z toho nejcennějšího, co má. Z hoven.

Tuší, že není pravý. Že jiní mají penisy třeba menší, ale opravdové. Ukrývá ho, jako talisman, jako symbol moci. Jako pýchu a hanbu v jednom. Jako svou chloubu, kterou docení jen on.

Jenže někdy se stane, že to dotáhne skutečně vysoko. Dosáhne úspěchu, získá moc. A uvědomí si, že už ho nemusí skrývat. Nikdo si už netroufne mu říci, že ten penis není pravý. A když to někde řekne, je snadné nebrat ho vážně. Protože on má důkaz. Moc. A obdivovatele, kteří mu rádi přikývnou, že lepšího penisu na světě není. Někteří z vypočítavosti. Jiní upřímně. Protože musí mít pravdu, když to dotáhl tak daleko. Pokud si uplácají svůj penis z hoven, budou jako on.

A tak se z umělého penisu stane kult. Toto je ten pravý penis, a žádný jiný. Ze slabosti se stane síla. Lež je pravda. Válka je mír. Svoboda je otroctví.

Děsil mě pohled na Miloše Zemana pyšně předvádějícího lež. Děsila mě jeho první slova poté, co vyhrál. První větou chtěl být presidentem všech. Už druhou začal urážet. Jako kdyby se nedokázal ani na chvíli prostě radovat s vítězství. Hned se změnilo v zášť. Jako kdyby hlavním důvodem, proč zvítězit, bylo ostatní pokořit. Dokázat jim, že ten jeho je ten pravý.

Děsil mě jeho monolog k dceři, první slečně. Jejich polibky na rty. Třeba se pletu, ale má oči zamilovaného dospívající dívky. Která roky toužila po tátovi, kterého znala spíše z knih. O kterém doufala, že si pro ni jednou přijde. Či přijede na bílém koni a vezme do svého zámku. A teď se jí to splnilo. A tak muž, který zneužil svou zem, zneužil i svou dceru. (A snad je jasné, že hovořím o zneužitím psychickém, nikoli fysickém).

Incestní spojení vladařů je snad nejodpudivějším znakem perversního království. Království, kde je vše dovoleno. Až na běžnou, dospělou sexualitu. On se ten penis z hoven k běžnému sexu přeci jen moc nehodí.

Snad nejčistším symbolem byl zpěv hymny. Nejdřív mě překvapila čistota Zemanova hlasu. Než mi došlo, že nezpívá on. Sehráno to bylo skvěle. Záběr na Zemana, otvírajícího (zřejmě na prázdno) ústa, mimo záběr Daniel Hůlka. Symbol triumfu nad soupeřem, který se dva týdny předtím proslavil ne zrovna dokonalým zpěvem. Svým vlastním. Miloš Zeman se zachoval jako dívka, která se snaží zahanbit svou méně obdařenou soupeřku mohutným, nestoudně odhaleným, silikonovým poprsím.

A tečka na závěr? O tečku se postaral Václav Kalus. Svým výrokem o pravdě a lásce dal slovu chucpe doposud netušený rozměr. Byl to i jeho triumf, lid si vybral jeho cestu, ne cestu Václava Havla. I on měl na srdci v první řadě na pomstu. Vykálet se soupeři na hrob a jeho stoupencům do tváře.

A dá se to vnímat ještě jinak. Zachoval se jako někdo, kdo celý život svůj umělý penis úzkostlivě ukrývá a bojí se odhalení. Jakou úlevou pro něj musí být, že přijde někdo, do prohlásí faleš za jedinou správnou normu. Kdo z jeho hanby udělá ctnost. Jak by mohl odolat. Nepřidat se k vítěznému ryku. Pravda je lež. Láska je nenávist…

 

P.S.:Podobnou problematikou se zabývají i texty Kouzelník Žito a Král Narcis (s drobnou narážkou na vedlejšího hrdinu dnešního textu.) A mravní závěr je snad jasný. Nenechat se přesvědčit, že černá je bílá. Že pravda je lež.

 

P.P.S.:Zřejmě to v hlavním textu nezaznělo dost jasně, proto zdůrazňuji –  v textu nešlo o to rozebrat osobu Miloše Zemana a tím méně jej zesměšnit. Snažil jsem se pochopit, co okolo sebe šíří. A varovat před tím. Skutečně mi to přijde velmi nebezpečné. O jeho motivech nemám nejmenší tušení, mohou být klidně účelové. Mohlo jít jen o způsob manipulace během předvolebního boje. Což by byla ještě docela neškodná varianta.


Komentáře

  1. 30. 1. 2013 00:50 / Ann

    Dobrý den pane Rektore, náhodou jsem na Vás narazila a máte velice zajímavé články. Líbí se mi obsah i styl Vašeho psaní. Chtěla bych se zeptat jednu věc k té volbě – Zeman mě příjde jako naprosto amorální člověk, hlavně z toho důvodu se mi nelíbí, že je nyní u moci. Myslím, že velmi mnoho lidí včetně mě je rozčarováno výsledkem voleb. Tím, že tady mohou po sobě vládnou lidi jako Klaus a Zeman. Ti, kteří by měli být vzory pro společnost jsou naopak to nejhorší co společnost nabízí. Jak si myslíte, že se máme s takovou věcí vyrovnat? A máme vůbec, nebo je lepší s ní nějakým způsobem bojovat?

    • 30. 1. 2013 07:28 / Tomáš Rektor

      Milá Ann, trochu jsem naznačoval v předchozích textech – myslím, že nemá smysl se tvářit, že se to nestalo. To, že někdo takto vystupující zvítězil je prostě jasným odrazem naší společnosti. A s tím se smířit nesmíme. Můžeme pracovat na sobě, na našem bezprostředním okolí, kdo to umí, může i jinak – já psaním, někdo jiný v nejrůznějších občanských sdruženích….

      • 30. 1. 2013 11:41 / Jan Havas

        Presne to me nepadlo hned po skonceni voleb. Holt, podivejme se pravde (realne situaci v nasi zemi a jeji politicke scene) do oci a neco s tim delejme. Je to uz jen a jen na nas. Na nas samotnych. Na nas spolecne.
        Diky za ty clanky.

        • 30. 1. 2013 16:00 / Daniel Suk

          A přesně tohle mne naplňuje nadějí. Že se lidi konečně začnou zajímat o politiku. Že to svinstvo, co ti lidé nahoře dělají, začne zajímat střední třídu. Že jim ty lži, rozkrádání a manipulace přestaneme zobat.

          Jsem v tom s vámi, jako jste (cítím) vy se mnou. Pojďme se podívat na příštích pět let ne jako na dalších pět let hrůzovlády, ale na hluboký nádech. Za pět let se stane hodně, a jestli se emzák nezměnil, nebudeme se muset ohlížet do minulosti. Nabídne nám sám důvod proč bychom ho měli vyprovodit.

          Zlepšujme své okolí, budujme občanskou společnost, zajímejme se. A koukejme těm gaunerům a grázlům pod ruce.

          Stačí se jen dívat, a dle autora článku i zapojit čich, a na tu kupu h*ven se musí přijít.

          Naději, přátelé.

          • 3. 2. 2013 15:58 / nordka

            Ano. Proto jsem si hned v pondeli po volbach zalozila Facebook a zalozila skupinu „Je to na nas“, kde chci mobilizovat lidi , aby se 14 dni po volbach nezapomnelo a abychom se zaSe nesmirili, abychom pokracovali v tech ideach, ktere jsme volili a sli sami prikladem.

      • 23. 6. 2014 16:05 / Michal Fabián

        realita je taková že kvůli Zemanovy se dělá novela zákona. pak se podívejte do sebe http://www.ruzovypanter.cz/zakon-o-volbe-prezidenta

    • 30. 1. 2013 12:22 / Jaroslava Brumlová

      Ano apelovat na to aby volby nebyli uznány pokud nebudou presentovány slušnou formou .

      • 31. 1. 2013 19:00 / Luc

        1. chtělo by to zopakovat si českou gramatiku
        2. z možností co byly je Zeman menší zlo.

    • 30. 1. 2013 19:15 / Stanislav

      A to by jste chtěla,aby tu vládl šlechtic ? Který neumí ani pořádně česky mluvit? Ani nezaspívá naši hymnu ! Napadá hrdinné generály co bojovali proti fašistům ! A uráží je .. A Beneše by chtěl dát k soudu do Hágu jako válečného zločince! Takového prezidenta by jste chtěla ? Zeman je ČECH ! Je náš ! A 90 % sdělovacích ,koupených médií,Vás zcela a mnohé zblblo. Omlouvám se za ta silná slova,ale už mi je t toho honu na čarodějnice -Zemana .zle !

      • 30. 1. 2013 19:57 / Milan

        Zazpívat… se píše.. Vy idiote, když už chcete hovořit o někom, že neumí česky, měl byste psát lépe, než školák z pomocné. Připomínám, že idiot není nadávka, ale Vaše duševní kvalita.

        • 30. 1. 2013 23:28 / Hellga

          Milan – A vy by jste mohl (při své „vzdělanosti“) vědět, že slovo idiot – se v současné době, např. v psychiatrii nepoužívá a to právě pro jeho pejorativní význam. Vy „duševní kvalito“!

          • 30. 1. 2013 23:46 / Blabolnik

            Milan narážel na jeden proslavený výrok Miloše Z., takže jste posoudila spíše intelektuální kvalitu našeho prasidenta.

          • 31. 1. 2013 15:48 / i.k.

            hellgo, jak úsměvné, píše se „vy byste“ nikolivěk „vy by jste“.

          • 31. 1. 2013 19:51 / Hellga

            i.k. – Ano, udělala jsem chybu, ovšem uznejte, že diskuze na netu, není Cena Waltera Sernera…;oP

          • 31. 1. 2013 20:24 / Hellga

            Blabolnik – V tom případě je stejné kvality! :oP Mě nějaké Zemanovi „výroky“ nijak zvlášť nezajímají… plantal kdysi, plantá teď!

        • 2. 2. 2013 17:24 / JPL

          Pane Milane, vy jste nikdy neudělal chybu? nebo alespoň překlep? To obdivuji. O to více mne zaráží, že reagujete tak podrážděně – vždyť musíte být dokonalý a dokonalost má v sobě obsaženou shovívavost a pochopení.

        • 23. 12. 2013 09:43 / Zajda

          To jsi mui napsal dost hezky :-)

      • 30. 1. 2013 20:32 / Lucie

        Oháníte se češstvím a hymnou a přitom neumíte ani pořádně gramatiku a stylistiku… O_o

        • 30. 1. 2013 23:46 / Hellga

          Lucie – Příspěvek pana Stanislava má jasný, prostěsdělovací styl, tudíž gramatika je dostačující, pokud ovšem nezaměňujete gramatiku s pravopisem, což bývá běžným omylem pseudovzdělanců…

          • 31. 1. 2013 08:12 / Eva

            Styl příspěvku pana Stanislava je vůbec celý takový prostý, spíš než prostěsdělovací. Ale ať pan Stanislav mluví za sebe a za Vás, můj Zeman není, naprosto souhlasím s původním článkem. A Stanislavovi odpovídám – ano, přesně takového prezidenta jako pana Schwarzenberga bych chtěla. Místo toho máme hulváta, za kterého se bude člověk muset stydět všude, kam tento pán pojede, a modlit se, ať se aspoň neožere, když už všechny, kdo si mu troufnou odporovat (a bude jich dost, zahraniční tisk jej už teď nazývá levicovým populistou, reliktem minulosti a ožralou) pouráží. Vám jej samozřejmě přeji – smrádek, ale teploučko, co?

          • 31. 1. 2013 20:30 / Hellga

            Eva – Nechci se vás dotknout, ale šlo o stylistiku a ne o to, kdo koho volil… :o) Tudíž vaše invektivy na moji adresu, jsou naprosto mimo „dobrý vkus“…;o)

        • 1. 2. 2013 09:31 / enrigo

          Dobrá, jde o myšlenky, jasně, ale i tehdy by gramatika neměla jít stranou. Ta, i styl textů je další obraz naší upadající společnosti. Neumíme volit, neumíme psát , neumíme stylizovat. Umíme jen bulit, nadávat u piva a blábolit do diskuzí, přejídat se a opíjet. Takže Zeman je jen věrným obrazem většiny našeho hezkého, českého společenství….

      • 30. 1. 2013 20:44 / Ann

        Názory, že je Čech a je náš jsou docela úsměvné. To znamená, že každý kdo má české občanství, tak se k němu musíme hlásit a přijmout ho za svého, ať je třeba jaký zločinec je. Česi jsme všichni a přes to Zeman teda rozhodně MŮJ není a média bych do toho vůbec netahala- několikrát zalhal v přímém přenosu!! A taky stačí to, jací se kolem něho pohybují lidi…objednávka vražd atd. Mimochodem šlouf mu došel poblahopřát hned po zvolení. Vám příjde v pohodě? Pan Schwarzenberg nebyl v Čr celou dobu, jen protože mu to situace neumožnovala. Chtěla bych vidět Vás jak byste se zachoval. A je obdivuhodné, že se sem do těchto podmínek vůbec vrátil. No a ještě poslední věc- kolikrát jste za celý svůj život slyšel zpívat prezidenta hymnu? Co? Zeman ji taky ted nezpíval, zpíval ji za něho Hůlka. Jsou důležitější charakterní vlastnosti nebo ty estetické? Smířila bych se s jakýmkoliv prezidentem, pokud by byl autorita a měl dobré úmysly. Člověk co LŽE, POHRDÁ JINÝMI, zastává názor, že ÚčEL SVĚTÍ PROSTŘEDKY a celý život se stýká s lidmi z podsvětí., to bohužel opravdu není. :(

      • 30. 1. 2013 22:06 / Tomáš Tomášek

        Je třeba si srovnat fakta. Za prvé: Beneš by v dnešní době skutečně do Haagu šel, pokud byste se blíže seznámil s obsahem oněch dokumentů, pochopil byste, že to byla velká diskriminace v celé své definici. Kontext doby byl ale jiný. Za druhé: Nejsem právník, proto budu věřit slovu jednoho z právníků, který naznačil zajímavý fakt: Benešovi dekrety jsou dnes neplatným dokumentem, neboť vstupem do EU jsme podepsali, že jsme majetkoprávně vyrovnaní. Tudíž, když existuje dokument, kde je podepsáno, že „všechno dobrý“, nemůžete argumentovat starším dokumentem, kde tohle není. Za třetí: Pokud chcete apelovat na češství, opravte si pravopis. Za čtvrté: Technicky vzato, když jsme tedy podlehli lžem a manipulaci médií, není možné, že zrovna Vy jste podle manipulaci pana Zemana? Manipulace, kterou se ani nesnažil zastírat? Za šesté: Co je špatného na vládě šlechtice? Ti aspoň vědí, jak se vládnout má, mají etiketu, mají určitou kulturu, protože se v těch kruzích pohybují. Nemají potřebu si jít „nahoru“ nahrabat, protože už majetek mají. Problém selského vládce je ten, že stále zůstává sedlákem. Za sedmé: Pokud pan Zeman je Čech, necítím se být Čechem. Nepovažuju se za člověka, který musí lhát, jen aby nebyl nachytán u lži, nepovažuju si za přiožralého populistického šovinistu. A přestože uznávám volbu jako takovou, protože byla demokratická, už se nesžívám s výsledkem jako takovým. Mohli jsme si pomoci a místo toho si akorát, opět, uděláme ostudu.

        • 31. 1. 2013 13:40 / Monika

          Promiňte Tomáši Tomášku, se vším souhlasím, ale TY benešovY dekrtety.
          A pro stanislava – ne vy by jste, ale vy byste.
          Číst komentáře je pro mne tristní. Psát může každý, ale vzdělání má málokdo.

          • 31. 1. 2013 14:26 / Martina

            Ano, Moniko,

            ty Benešovy dekrety, pro Stanislava.
            To tady není opravdu nikdo, kdo je schopen sem pověsit příspěvek bez chyb?

          • 31. 1. 2013 15:18 / Tomáš Tomášek

            Popel na mou hlavu. Za zbytkem si ale stojím. A popravdě děkuji za opravu, už si příště nebudu zpětně opravovat věci, které jsem bez přemýšlení napsal správně.

        • 31. 1. 2013 16:20 / Barbarela

          Pane Tomáši Tomášku, souhlasím!

        • 31. 1. 2013 19:30 / jaroslav

          pan Tomášek mi mluví z duše

        • 2. 2. 2013 22:17 / Petra

          Pane Tomáši, myslím, že jste se vyjádřil naprosto přesně. Souhlasím s Vámi.

      • 30. 1. 2013 23:59 / Vojta

        Jestli jste stejný Čech jako on, tak to jsem moc rád, že Vás neznám… a i přes to, že Vás neznám, si o Vás myslím to samé, co o panu Zemanovi. Ano, pan Zeman je náš, je jeden z nás a je úplně stejný a prostý jako my… jestli to berete takhle, beru to já tak, že si myslíte, že celý národ je stejně hnusný jako on.

      • 31. 1. 2013 10:10 / Vladimír Sůra

        Píše se zazpívat. A „hrdinný generál“ napadl první pana Karla.

      • 31. 1. 2013 12:26 / Jana

        Stanislave, jak pravil pan Werich, být Čechem není ostuda, to je smůla. A kdo z nás je ˇ“Čech“? Co to je? V centrální Evropě jsme všichni voříšci, tak nač ty emoce na téma češství. A mimochodem – kníže je na verbální úrovni lepší češtinář než vy na písemné.

      • 2. 2. 2013 17:32 / JPL

        Tedy Stanislave – jen několik poznámek:
        a) vy umíte zpívat?
        b) myslíte toho „hrdiného generála“ co bojoval na východní frontě i létal v 31peruti (jak to stihl?). Anebo toho „hrdinného generála“, kterého si vytvořil volební štáb, aby na něm (stařečkovi nebohém) demonstroval své názory ka pana Karla S.? Vždyť to bylo průhledné! Sám stařík přiznal, že se otázku ještě nestačil naučit, ale má ji napsanou. Tak přidejme malinko shovívavosti k druhým, nebo ne?
        Vždyť za měsíc či dva tu budeme spolu zase žít my a přece se nebudeme furt u piva hádat.
        Vezměme na vědomí, že půlka voličů to viděla tak a trochu větší nepokládá lež a pomluvu za vadu

    • 31. 1. 2013 18:33 / Miroslav

      Síce úplnou náhodou, ale s o to väčšou nestrannosťou som mal možnosť prežiť v Česku chvíle vyhlásenia výsledku prezidentských volieb v kruhu mojich známych a ich rodín. Tie protichodné vášne, ktoré v ten večer explodovali nie len u nás, ale ako som videl v médiach aj inde v Česku, mi škodoradostne pripomenuli, čím sme si my na Slovensku už prešli.
      Takto „do krvi“ rozhádať rodiny, kedy sa deti nerozprávali s rodičmi, súrodenec so súrodencom, dokázal u nás doteraz jedine geniálny manipulátor Vladimír Mečiar.
      Myslím si, že česká váhavosť v politických rozhodnutiach, akým bola nepochybne aj odkladaná priama voľba prezidenta priniesla do Česka s oneskorením svoje trpké poznanie. Frustrácia a šok z toho, že za tento výsledok už nie sú zodpovední politici, ale je to obrazom „národnej jednoty“ vás bude, rovnako ako nás, ešte dlho strašiť.
      Naša voľba nebola o lepšom kandidátovi, ale o menšom zle, za čo sa nám pravidelne dostáva vo svete neželanej popularity.
      Pýtate sa ako toto prekonať? Chce to len čas a hrošiu kožu, keď sa vám budú vo svete posmievať za vylomeniny vášho Láskavého.
      Aj na Mečiara si už u nás málokto spomenie…aj keď ešte jeden oriešok nás čaká o rok.

      • 2. 2. 2013 12:41 / KC

        Pane Miroslave, naprosto výstižně napsáno. Přesně…to zděšení a pro většinu také překvapení – koho jsme si dobrovolně zvolili. Nelze to na nikoho hodit, že „oni“ si tam zase někoho dosadili. My (Češi) jsme volili, my jsme dali možnost tomuto člověku na hradě zasednout. Největší problém naší společnosti je však v tom, že jen menšina si uvědomuje ten šílený průser. A bohužel, ten čas, který si to žádá, aby se vše uklidnilo, je v tuto chvíli docela abstraktní pojem, protože je vše teprv na počátku a vše „nově zlé“ nás teprve čeká… Ale jinak s Vámi plně souhlasím.

    • 1. 2. 2013 11:48 / Lenka Morávková

      velmi výstižná psychoanalýza vycházející z podkladů S. Freuda….naprosto se s tímto názorem ztotožňuji….vnímavému člověku je na první pohled zřejmé, že Zeman je narušená osobnost, která s lidmi bravurně manipuluje…stačí si dát do souvislosti jeho dětství bez otce a manželku, která se odmítá jakkoli podílet na jeho kariérním životě, zatímco za normálních okolností by se většina dam s hrdostí pyšnila titulem první dámy….:-)

  2. 30. 1. 2013 07:35 / Michaela

    Vítězství Miloše Zemana je to nejhorší,co mohlo tuto zemi a její lid po vládě Václava Klause potkat!!!!!Po vládě demagogického a sebestředného narcise budeme mít totéž,pouze nedemagogické(doufám).Je to ale člověk zase jinak zcestný. Je velmi smutné, že národ s hlubokými kulturními a historickými kořeny volí do svého čela to nejubožejší z možného,jako reprezentaci pro svět. I když to může vypadat,že president je jen nedůležitá figurka, je „vstupní branou“ názorů na zemi jako takovou a na inteligenci a schopnost jejích obyvatel a tudíž tím i jako možného partnera pro obchodní a jinou spolupráci. Je to jako ze života. Dívka žije s alkoholikem a násilníkem,který ji mlátí a ponižuje. Uteče k slušnému,silnému a poctivému mládenci a poprosí o ochranu.Ten ji má opravdu rád a poskytne jí p=či,kterou si zaslouží jako žena a matka. Alkoholik se ale vrátí a sliby ji přivede zpět. Z žumpy skočila do čistí vody(aby se konečně umyla) a pak,vlastní nezralostí a hloupostí,skočí zpět do hoven. Nechápu a je mi z toho smutno. Stát se opravdu dospělým a zralým jedincem je opravdu makačka.Stát se zodpovědným a zralým národem je-jak se zdá- běh na dlouhou trať.

    • 31. 1. 2013 12:18 / Raubíř

      Silný a poctivý mládenec je v tomto případě kdo? Protože já žádného takového široko daleko nevidím. Karel tedy určitě ne.

  3. 30. 1. 2013 09:00 / Eva

    Můžeme si o tom myslet co chceme, podstatné zůstává, že většina tohoto národa si takového prezidenta přála. Lží si nebylo možno nevšimnout ani při IQ pod průměrem, arogantního a zlého chování taktéž. MZ je, ať je jaký je, jeden. Není spíš problém v těch dvou milionech lidí, kteří ho volili? Opravdu je v této zemi tolik lidí bez slušnosti, elementární lidskosti, soucitu s ostatními, vztahu k pravdě, dobrého vychování? Dva miliony lidí, kterým se nechtělo po zveřejnění výsledků zvracet? Šli by tito lidé s MZ na pivo? Jak by se asi v jeho společnosti cítili? Jak dlouho by s ním vydrželi než by je pozurážel? MZ není problém, problém je mnohem, mnohem horší.

    • 30. 1. 2013 09:52 / Tomáš Rektor

      naprosto souhlasím, něco podobného píšu o komentář dřív….

    • 30. 1. 2013 16:02 / Daniel Suk

      Dva miliony sedm set tisíc…

    • 2. 2. 2013 17:55 / Lienka

      Co chcete od lidí, kterým denně vymývají mozky seriály typu Ordinace v růžové zahradě a „noviny“typu Blesk? Jak je možné, že takový plátek někdo vůbec kupuje?

  4. 30. 1. 2013 10:18 / Petra K.

    Jak jsem si to přečetla, ten celý dlouhý sobotní večer se mi vybavil a zhořklo mi ranní kafe na jazyku. Jeho první projev v obležení dam byl…no prostě odporný v každém slově, které řekl. Zpěv na playback Hůlky to dorazil.
    A zajímalo by mne, jak by do vaší analýzy zapadalo vyjádření samotného pana Zemana na adresu jeho rozpadlých (či zkomírajících) manželství, že „nikdy jsem nebyl sexuální maniak, takhle oblast lidského života u mě nikdy nedominovala“. Mně to nějak zapadá do chování…

    • 30. 1. 2013 10:54 / Tomáš Rektor

      Docela to zapadá, ale nerad bych se do toho pouštěl dál. Já opravdu doufám, že je to hlavně přetvářka a komedie. Kdyby to byla realita, to by byl fakt průšvih.

    • 31. 1. 2013 00:56 / Hellga

      Petra K. – Promiňte, jen „malá technická“: (Zpěv na playback Hůlky) nebyl zpěv na playback, ale slyšela jste pana Hůlku „na živo“… Jak jistě víte, byl přítomen v sále a pokud jste jej někdy měla možnost slyšet v menším prostoru, tak určitě víte i to, že při jeho zpěvu můžete kupř. kovat koně a přesto uslyšíte jenom jeho… :o)

      • 31. 1. 2013 17:46 / Tomáš Rektor

        V tom případě je mi líto, že zvukaři neodvedli dobrou práci. Jinak bychom slyšeli i MZ.

        • 31. 1. 2013 19:33 / Hellga

          :o) Jenže to by museli zvukaři Hůlku buď povalit a dát mu roubík, nebo jej vykázat a to by asi nešlo…na ně bych to nesváděla… :oD

          • 31. 1. 2013 19:34 / Tomáš Rektor

            Nebo by prostě zesílili zvuk na mikrofonu MZ?

          • 31. 1. 2013 19:54 / Hellga

            Žabomyší problém…Máte pravdu! :o)

    • 31. 1. 2013 16:37 / Bronislava

      Mně se nejen udělalo ze závěru voleb opravdu špatně, ale co mě dorazilo a pobouřilo ještě víc, byla slova V. Klause o tom, že pravda a láska zvítězila nad lží a nenávistí….! Tak to se v sobotu šéf zlodějů spolu s arogantním lhářem toužícím po moci, opravdu vyznamenali! No a 2,7mil. voličů jim to žere! To je velký smutek a je mi jedno, jestli mi někde chybí nějaká interpunkce…..

  5. 30. 1. 2013 10:53 / Psychoanalýza

    Proboha stále jsou to jen pitomý volby, klid! Je úplně putna, kterej panák sedí na Hradě nebo ve vládě, něco takovýho má pro lidskej život asi takovej význam jako konzistence dalajlámovy ranní stolice. To, že je prezident silnej symbol je samozřejmě fakt, ale to ještě neznamená, že má snad smysl chodit k volbám. Každej, kdo šel k volbám by zasloužil kopnout! Jestli je totiž něco nebezpečný, tak valit sám sobě do hlavy myšlenku, že vhozením jakéhosi lístečku do volební urny někde něco ovlivňuju a nějak tím zlepšuju svůj život. Jestli je něco fatalismus a odevzdanost osudu, tak je to tohle. Volby jsou pro jednotlivce, kterej se snaží se svým životem fakt něco dělat, absolutní nesmysl a je to vysoce kontraproduktivní myslet si, že volby pro mě mají smysl. Je to jen součást celý tý systémový propagandy a jestli by někdo tohle neměl žrát, tak jsou to především psychiatři sakra! Místo toho na tomhle blogu s údivem pozoruju sérii uraženejch článků zabývajících se tím, proč byl zvolen Zeman. Šílený prostě…

    Je fakt hustý, jak člověk, kterej dokáže ty symboly chápat, tak si je na nich schopnej takhle ujet a nechat se jima dobrovolně pohltit.

    • 30. 1. 2013 11:46 / Jan Havas

      I to je pohled na věc. Ale o naší společnosti to rozhodně něco vypovídá. Nebo společnost neexistuje? Každý máme svůj svět čítající nekonečno subjektivních realit a nad každou další se můžeme stejně dobře zaseknout, stejně jako zasmát, nebo ji zcela ignorovat?

      • 31. 1. 2013 00:26 / Hellga

        Jan Havas – Naprosto s vámi souhlasím, že „o naší společnosti to rozhodně něco vypovídá“. Jsou to první přímé volby prezidenta v naší historii a společnost, svým rozdělením se na ty, či ony, nastavila zrcadlo hlavně sama sobě a to co v něm uviděla, (či po ochladnutí emocí uvidí), jí otřáslo a TO je velice pozitivní… Dokonce bych to viděla, jako událost mnohem významnější, než samotnou podstatu voleb. Chceme-li jít dál, jako demokratická společnost, musíme na sobě ještě hodně pracovat a pokud se lidé, (alespoň někteří, protože ne každý je toho schopen) poučí z prožitých dnů, kdy národ dokázala rozdělit tak banální a ve svobodném světě naprosto běžná věc, jako jsou volby, bude to skvělé pro budoucnost celé společnosti…ona teorie, praxi nenahradí v ničem a platí to i o životě v demokracii! ;o)

  6. 30. 1. 2013 12:42 / Jana

    Já Vám nevím… MZ ve mně a asi i ve velké části společnosti probouzí to horší, co v sobě máme.

    Landu bylo potřeba klepnout přes prsty, zesměšnit, aby zalezl a aby tou svou pomatenou ideologií nestrhl moc dalších pomatenců. Tam i ty nefér prostředky mají asi svůj význam.

    Zeman už nezaleze, i když se mu směje celá síť. A nikoho nového už určitě nestrhne.

    Ale nedevalvujeme tím výsměchem a ponižováním i náš samotný odpor proti MZ? Nestálo by za to napřít síly spíš ke kultivování společnosti, aby příště už ten stín přemohla? Vy k tomu máte i dar slova i know-how.

    • 30. 1. 2013 13:11 / Tomáš Rektor

      Jano, pokud článek vyzněl jako snaha devalvovat MZ, je mi to líto. Záměrně jsem se snažil oddělit svět, který nám nabízí od jeho osobnosti. Já vážně netuším, co z něj vyvěrá a co je prostě póza. Snaha textu byla ukázat, že svět, který nám nabízí je hluboce perversní a nesmíme mu podlehnout. A souhlasím, že nejlepší, co můžeme dělat je kultivovat společnost, jak jsem naznačil v jiných textech a výslovně zmínil v některém z komentářů.
      A díky za závěrečný kompliment:)

      • 30. 1. 2013 13:32 / Petra K.

        Prostě na just se budeme chovat jako dámy a gentlemani. Jsem PRO.

        • 30. 1. 2013 23:49 / Blabolnik

          A on si s námi vytře prdel. Protože budeme příliš slušní.

        • 31. 1. 2013 08:49 / Jana

          A tak nemyslím nutně „na just“, protože to by už zahrnovalo, že přistupuju na prezidentův hodnotový systém a nějak se od něj odrážím.

          To nechci. Jen mu nechci dovolit, aby mně zasvinil duši.

          Jakože rýpat v těch jeho hovínkách (pokud tedy použiju terminologii článku) se chtě nechtě budeme muset, protože to zlé budeme vidět i slyšet a nezbude nám, než se jím zabývat.

          • 31. 1. 2013 17:42 / Tomáš Rektor

            Souhlasím. Zachovat si čistotu a integritu, ale přitom neignorovat špínu bude podle mě jediná možnost.

      • 31. 1. 2013 09:01 / Jana

        Aha, měla jsem pečlivěji číst i ty komentáře, omlouvám se.

        Jsem laik, mdlého rozumu, zdá se, a rozdíl mezi analýzou MZ a analýzou jeho projevů nevidím, spíš jen tuším – myslíte tím, že neříkáte, že MZ je chlapeček v článku, ale že se chová jako chlapeček v článku? Tj. že možná předstírá, že předstírá, že má penis z hoven?

        Proč by to… Jak by to…. Asi mi chybí to vzdělání :-)

        • 31. 1. 2013 10:54 / Tomáš Rektor

          Odpověď je prostá. Aby oslovil správnou cílovou skupinu. Stejně tak mu úplně nevěřím, že je od srdce sociální demokrat, jde jen o správnou cílovou skupinu, která mu pomůže k moci. (Což mimochodem dělal i KS…)

          • 31. 1. 2013 12:58 / Jana

            Jo takhle. Děkuju.

          • 2. 2. 2013 18:02 / Lienka

            Zapalť pánbůh za cílovou skupinu KS…alespoň nějaká naděje, že to příště mladí vyhrajou. Jen mi je líto těch moudrých v letech, pro které je pět let už dlouhý časový úsek.

    • 31. 1. 2013 00:30 / Hellga

      Jana – Nic a nikdo ve vás nevzbudí to, co tam není…:o)

      Petra K. – Správná volba! Jsem také PRO! ;o)

    • 1. 2. 2013 11:25 / Martina Tyna

      Jano, přesně tak – před volbami jsem se toho bála (jak píšu v přiloženém článku), a teď je mi proto nanic, proto je mi tak zatěžko přijmout volbu většiny: Miloš Zeman v nás opravdu probouzí to nejhorší a pochybuji, že může probudit i něco dobrého. http://www.facebook.com/notes/martina-tyna-dole%C5%BEalov%C3%A1/mn%C4%9B-je-to-%C5%A1um%C3%A1k/10151404286597682

      • 4. 2. 2013 12:11 / Janna

        Děkuju za reakci – se zájmem jsem odkaz přečetla a dost mne zaujalo ta tendence lidí měnit ideály podle momentálních autorit, kterou jste, zdá se, v diplomce zkoumala.
        Není ta diplomová práce někde k mání v elektronické podobě?

  7. 30. 1. 2013 13:57 / Zora Šimůnková

    Dobrý den, pane doktore, jo, přesně toho se bojím. Že táta/prezident Zeman svou dceru/první slečnu plíživě a psychicky zničí. Zajímalo by mě, co bude z Katky Zemanové tak za 30 let…

    • 30. 1. 2013 16:21 / Tomáš Rektor

      My netušíme, co se děje u nich doma, třeba je to ok. Ale co ukazují na veřejnosti mi ok nepřipadá…

      • 31. 1. 2013 11:09 / Martina

        Při sledování prapodivného vztahu otec-dcera mě automaticky napadl podobný případ: možná ani vám neunikl „hudební“ průšvih poslední doby, fenomén LuŠtěla. Vztah mezi hlavní protagonistkou uskupení a jejím otcem je zde též evidentně „nadstandartní“ a jeho dopady na psychický vývoj dcery očividné.
        Ovšem, ostatní děti Miloše Zemana (a tím myslím nás všechny, neboť prezident státu je, marná sláva, velmi významnou otcovskou figurou) by si měly především dát majzla, co za škody napáchá psychopatologicky podezřelý otec na nich samých…

        • 31. 1. 2013 17:48 / Ann2

          Vsadím se,že to bude oslavná óda.Copak máte asi za problém vy,človíčku nenávistný?

          • 31. 1. 2013 17:49 / Ann2

            Pardon,tohle patřilo jinam….

      • 31. 1. 2013 17:50 / Ann2

        Pane Rektore,znáte rčení „čistému vše čisté“?Nepodsouvejte jiným to,co se honí v hlavě vám.

      • 31. 1. 2013 20:10 / Hellga

        …asi vás to zajímat nebude, ale mě to přijde, jako znovu nalezení sociální role otec-dcera, nevím, jestli dcera žila s otcem na Vysočině, hádám, že spíš ne…a teď, protože ani jeden z nich neví, jak normální vztah (v tomhle věku dcery) vypadá, hrají tak, jak si myslí, že by vypadat navenek měl…a dělají to, špatně… :o)

        • 1. 2. 2013 10:26 / Petra K.

          Nežila – když jí bylo asi 8 let, odstěhoval se do lesů jako poustevník. Žila s matkou ve městě sama. Už to samo o sobě je lidsky „divné“, nepřirozené. Jakoby se můj muž odstěhoval od našich synů na chalupu a tam žil 10 let. A teď je děvče rádo, že jí taťka věnuje konečně pozornost.

      • 2. 2. 2013 13:04 / Věra

        Měl byste se stydět, jak urážíte člověka, kterého vůbec neznáte…………znám ho dost dlouho a VY byste ho měl poznat taky a už byste takový bláboly, urážky a nesmysly nevypustil a styděl byste za to, co jste teď napsal-je to nažalobu!!!!!

  8. 30. 1. 2013 14:39 / Lucius

    Vaše projekce Zemana do vašeho otce je z odborného hlediska docela zajímavá, ale máte pocit, že tento text patří do veřejného prostoru? Nebo vám tato exhibice pomáhá ve vyrovnání se s vašimi komplexy?

    • 31. 1. 2013 11:44 / zbyšek

      Co Vaše projekce do T. Rektora:-? Myslel jste „projekce otce do Zemana“, asi. Obavy o veřejný prostor? Jejda.

    • 2. 2. 2013 13:06 / Věra

      Přesně tak máte komplexy a proto urážíte člověka, o kterém nic nevíte, STYĎTE SE „PANE REKTORE“

  9. 30. 1. 2013 14:43 / Jaroslav A. Polak

    Pane Rektore, s textem v podstatě souhlasím, ale zeptal bych se takto: Byl byste schopen a ochoten napsat podobnou analýzu KS? Protože jeho kampaň mi připadla ještě perverznější, než v případě MZ.

    • 30. 1. 2013 16:25 / Tomáš Rektor

      Jen připomínám, že to opravdu není analýza MZ, ale jeho projevů. Analýzu KS psát nebudu, od volebních témat si teď na pár týdny odpočinu, ale o hysterii, která okolo KS vypukla rozhodně napíšu.

    • 30. 1. 2013 20:45 / Hellga

      Jaroslav A. Polak – Pan doktor analýzu projevů KS neudělá. Chcete vědět proč a viděl jste jeho profil na FB? Tak proto! ;o)

      • 31. 1. 2013 17:44 / Tomáš Rektor

        Hellgo, možná zaměňujete příčinu a následek. Sice jsem byl vždy zastánce KS, ale proti MZ jsem začal vystupovat až poté, co se začal takto projevovat.

        • 31. 1. 2013 19:44 / Hellga

          Pochopil jste mě špatně…nikdy, opakuji nikdy, bych si nedovolila kritizovat vaši volbu, či ji nějak dehonestovat! ;o) No a že jsem si rýpla? To už tak někdy přijde samo, vždyť víte… :o)

  10. 30. 1. 2013 14:45 / Mirka

    Vážený pane doktore, nechci vaše články nějak devalvovat, stejně jako vy nechcete osobu Miloše Zemana, i když to tak může působit. Zdá se mi ale, že se jen snažíte převést nejčastější obvinění z diskuzí a dát jim jako vědecké podklad. Mohlo by to ale také působit tak, že chcete tímhle způsobem posbírat další klientelu. S přáním všeho dobrého Mirka.

    • 31. 1. 2013 11:48 / zbyšek lorenz

      v tomto případě se klientela posbírá sama… nemyslíte:-)? Nebo jí někdo manipuluje?

  11. 30. 1. 2013 15:01 / Marketa

    Tomáši, děkuji za trefné vyjádření toho co cítím. Sama jsem výtvarnice, grafik a malíř a hodlám na tento hnus ve státě českém zeagovat. Jsem ročník 1956, tedy né úplně mladá:-) a bojím se. Netušila jsem, jak může někdo jako je on klesnout a s ním nadpoloviční část národa. Kořeny zla, malosti, bezohlednosti jsou tak hluboko, že to bude dlouho trvat, než se podaří je trochu upravit. Měli jsme Knížete, jedinečnou šanci mít konečně noblesu. V neděli jsme byla navštívit jednu vdovu po lékaři. Je ročník 1917!, samozřejně byla u voleb a jediná možnost byl Kníže. Přitom jako důchodce žije na hranici přežití. Za mládí mojeho otce (lékař) a matky byly ještě běžnou věcí morální hodnoty, i když někdo nebyl úplně „svatý“, nepadalo v úvahu, že by se postavil na stranu zla. Společnost by ho vyhostila, tedy aspoň ta co se považovala za tu lepší a vzdělanou… O Karlovi to není. Marný je pláč. Je to vše o prohnilosti tohoto národa. Ovšem, my slušní se budeme chovat stejně slušně, my nevymyslíme ani jaká svinstva ti druzí předvedou. Já za sebe jsem š’tastná, že mám manžela a syny, kteří mají stejné hodnoty jako já. Zatím mám takovou depresi, že nevím jak dál…. No budu slušná. Je pro mne radostí, nebo útěchou, že mohu aspoň poslat tento komentář. Markéta Prokopová

    • 31. 1. 2013 20:10 / Ann2

      Paní výtvarnice,máte opravdu podivné představy o noblese.Ale jistě akčně vytvoříte nějakou angažovanou agitku a třeba se na ni i někdo z knížecího dvora chytí a něco pro vás od stolu spadne :-D.

  12. 30. 1. 2013 15:04 / František Leden von Lehnhorst

    Myslím, že ten odstavec o dceři je už hodně za hranou, zhruba za tou která by se měla nahlásit odborným společnostem jichž jste autore členem. Pokud si nevšimnou sami, rád se tohoto úkolu podejmu.
    Jedna věc je nemít rád Miloše Zemana, podporovat na první pohled kognitivně ploché a úchylné teze o tom jaký je to sprosťák a primitiv když si stojí za svou argumentací a o věc (o res publica, připomínám) mu jde tak moc, že nejde pro slovíčko daleko, a halit si to vše do svých profesionálních mouder. Každému co jeho jest, že.
    Nicméně fabulovat podobným způsobem, navíc pokud vím o nezletilém potomku, to už je normální upouštění žluči, a bohužel činí-li tak někdo, kdo si osobuje právo „zpravovat“ ostatním „vnitřek“, je to o to smutnější a upozorněníhodné.
    Nemohl byste nám autore sdělit také něco o jistě zdravé sexualitě pana Schwarzenberga, kterou tento sám učinil jedním z bodů své kampaně? Nebo že by nebyla tak úplně zdravá, jako spíše tak trošku hypertrofovaná?
    Možná že kdybyste tak učinil, a článek by – překvapivě – nevyzněl jako adorace, dalo by se ještě hovořit o zachování vaší pověsti coby profesionála. Takhle se z vás stal jen velmi amatérský politický komentátor.
    Ne, nic o světě Miloše Zemana tam není. Rozpracování jeho motivací, kognitivních map a dalších podstatných věcí zcela chybí, alespoň na něčem čemu by se dalo říkat úroveň.

    • 30. 1. 2013 19:02 / Marta von Venus

      Na prvni pohled kognitivne ploche a uchylne teze – carka – komentatore – carka – o tom, ze se nekdo projevuje jako hulvat, nelze nazyvati tezemi, nebot jde o prosty popis dobre patrneho statu quo. Za dalsi doporucuji k povsimnuti, ze sexualni obrazy -carka- komentatore -carka- vnesl na scenu prave onen anti-gentleman nechutnym bonmotem o znasilnenych. Ale jinak tedy udavacstvi zdar a loucim se s nadeji, ze Vas oslovene profesni organizace poslou do prd*le.

      • 30. 1. 2013 20:44 / František Leden von Lehnhorst

        Pokud jste nepochopila gross toho bonmotu o znásilňujících zemanech, se kterým nelze než souhlasit /kór z mého pohledu potomka svobodných pánů/, těžko s Vámi o něčem hovořit, milá zlatá. O tom, co je prostý popis a co jsou teze bych se rád pobavil, ovšem s dovolením s někým jiným než je na první pohled potrhlá feministka. Ten bonmot neměl, aspoň pro člověka který tak nějak zvládá byť základy teorie a praxe (pře)mýšlení, se sexem nic společného, na rozdíl od nechutných mediálních bublin které vypouštěl – pro Vás zajisté gentleman – Schwarzenberg. Vám asi taky stačí nějakej ten náhrdelník, že Martičko?,))

        • 30. 1. 2013 21:36 / Marta von Venus

          Presne natolik byl o sexu Vami komentovany clanek, pisateli. Ja nemela na Vasi osobu sebemensi poznamku, kdezto Vy jste mne zvladl pocastovat hned nekolika urazkami, coz, ostatne, vypovida toliko o Vas a vzhledem k Vasim vyse prezentovanym nazorum ani nikterak neprekvapuje. Jste dokonaly reprezentant stylu, ktery Vam tolik imponuje. A ja Vam za Vasi reakci dekuji.

        • 2. 2. 2013 18:14 / Lienka

          Jste blb, pane von.

    • 30. 1. 2013 21:00 / Klára

      „by se měla nahlásit odborným společnostem jichž jste autore členem. Pokud si nevšimnou sami, rád se tohoto úkolu podejmu.“ Ha udavačství zdar! Nejste Vy jste jeden z těch pánů z KGB, co zaplatili Zemanovi kampaň? :) No když je to teda přes hranu, můžete se podívat jak se fanoušci pana Z. vyjadřují každý den na stránkách a potom teprve něco hovořit.

    • 1. 2. 2013 10:31 / Petra K.

      Te´d jste mě dostal – kde ve volebních heslech se píše o zdravé sexualitě KS? :-)

  13. 30. 1. 2013 16:09 / Andreas Pieralli

    Skvělý článek, doporučil jsem ho všem svým kamarádům na facebooku

  14. 30. 1. 2013 18:01 / Jiří Šotola

    Pane Rektore, neuvažoval jste o tom, že by jste se nechal hospitalizovat na nějakém skutečně odborném psichiatrickém pacovišti. Doporučoval bych vám Bohnice.

  15. 30. 1. 2013 18:14 / Magdalena Konopová

    Prosím, notoricky známý = známě známý. Už se zbavme tohohle plevelu v našem vyjadřování;)

    • 30. 1. 2013 20:22 / Tomáš Rektor

      Díky za připomenutí:)

    • 1. 2. 2013 02:23 / Hellga

      Magdalena Konopová – Dovolím si nesouhlasit, protože slůvko „notorický“ nelze vyložit jen a pouze jedním slovem a to vámi uváděným slovem známý a „známý“, nemusí nutně znamenat notorický…;o) Takže pane doktore pište „notoricky známý“ dál, je to v pořádku…pokud tedy nejste členy nějakého spolku a nedohodli jste se jinak…:oD

  16. 30. 1. 2013 19:51 / Ladislav Růžička

    Pane Rektore, mám dvě otázky.
    1. Můžete prozradit, koho jste volil?
    2. Jste ochoten stejně podobně „analyzovat“ pana Schwarzenberga?

    Pokud jste volil pana Schwarzenberga, pak 2. bod je bezúppředmětný, to jistě jako psycholog chápete.
    Pokud mi neodpovíte, nevadí. Bude to také odpověď.

    Děkuji.

    • 30. 1. 2013 20:24 / Tomáš Rektor

      1. Volil jsem KS, to je asi z mých předchozích textů jasné.
      2. Já jsem neanalyzoval ani MZ, jen to, co vypustil. Docela klidně může jít o hru, ale podle mě nebezpečnou. Co se rozpoutalo kolem osoby KS taky nebylo v pořádku. Někdy o tom napíšu. Ale s dovolením až jindy.

      • 31. 1. 2013 17:42 / Ann2

        Vsadím se,že to bude oslavná óda.Copak máte asi za problém vy,človíčku nenávistný?

  17. 30. 1. 2013 20:12 / Carlos

    Pane Rektore, daleko známější psychiatrové vědí, že rozdíl mezi ošetřujícím psychiatrem a jeho pacientem je v tom, kdo má v ruce klíče od blázince. Ve Vašem případě to přesně vychází.

    • 30. 1. 2013 23:37 / Daniela Ernestová

      Tak co zanalyzovat, co na článku je špatně? Co činí z pana Rektora blázna? Jen jeden argument, prosím.

      • 31. 1. 2013 05:57 / Lucius

        Rád odpovím, byť s diagnózou bych byl opatrnější – tento autorův text by mohl mým studentům sloužit (a nejspíš i po anonymizaci poslouží) jako krásná ukázka projekce. Autor v Zemanovi vidí vše, co mu vadilo na vlastním otci.

        • 31. 1. 2013 11:54 / zbyšek lorenz

          Tak prosím analýzu chování zmíněného. „Mým studentům“… ano, nám nee:-?

  18. 30. 1. 2013 23:36 / Daniela Ernestová

    Díky, díky moc. Naprosto mi mluvíte z duše, jen jsem sama nebyla schopna mnoho myšlenek zformulovat. Vždy jsem tvrdila, že i lhát (či podvádět) se musí umět, protože např. lež v politice je ač nechtěná, tak přeci jen forma, avšak když se to neumí – nebo dělá takto okatě – je to výsměch a urážka. Co mě nejvíc zaráží je, kolik lidí si nechalo několikrát plivnout do tváře (Posselt, Britské listy, Šlouf) a vůbec, ale vůbec jim to nevadí. Ne, že by na to nepřišli, ale nevadí jim to, protože účel přeci svědčí prostředky a my teď máme toho Milouše, co nám tu zajistí tu práci, ten sociální smír, konečně se budeme mít jak prasata v žitě. Ach jo!

  19. 31. 1. 2013 00:00 / Kropáček Josef

    Pěkně napsané a ještě by stálo za úvahu zda to z dcerou pana Zemana není politická pedofilie . Svoje opodstatnění asi má ,že kandidát by měl být starší 40ti leta je předpoklad ,že i první dáma bude již zkušená paní ,ale tahat do protokolu první dceru je fakt už hodně přes.

  20. 31. 1. 2013 00:10 / Nadia Rovderová

    Skvěle, opravdu skvěle napsané Tomáši, děkuji. Chci jen připomenout zákonní možnosti jak obrátit stav věcí: Zákon č. 275/2012 Sb. o volbě prezidenta republiky, § 35, odst 2:
    „Volební kampaň musí probíhat čestně a poctivě, zejména nesmí být o kandidátech zveřejňovány nepravdivé údaje.“
    Zákon byl jednoznačně mnohokrát porušen. Zde je k podpisu on-line formulář: http://www.ruzovypanter.cz/prezident2013. Šiřte ho a podepisujte. Ještě jednou díky!

  21. 31. 1. 2013 03:51 / Dalibor D.

    Dobrý den,
    nemám před jménem titul MUDr., avšak přesto si po přečtení tohoto článku říkám, zda jste v pořádku a zda jste zdráv. Mám o Vás obavu.

    Dovolte mi ještě Vám sdělit, že v naší rodině jsou polibky na ústa (tzv. pusa, chcete-li) naprosto normální, i mezi dospívajícími a staršími členy rodiny.
    Napadá mne teď spíše, jestli Vy nemáte nějaký problém, no doufám, že ne, ale tento text se opravdu nepovedl. Působí na mne dosti odporným dojmem. Ale Karlovi fanatici Vám jistě dají za pravdu. Miloš je zlo, pervezák a nejspíše i úchyl. Síť na něj, na mně, a na všechny, kteří by snad nesouhlasili.

    • 31. 1. 2013 12:09 / zbyšek lorenz

      1. Že nemáte MUDr.? A vidíte, také máte obavu a péči, to je fajn ne?
      2. S těmi polibky na ústa… no, můžeme vyloučit, že si při nich nestrkáte jazyk do pusy? No, nemůžeme:-)
      3. Pokud „něco“ vzbuzuje odpor, je třeba to zkoumat. Třeba se nám svěříte, co jste objevil uvnitř i venku.

  22. 31. 1. 2013 07:28 / XYZ0

    jsem rád, že nejsem jediný, komu se zdá tento článek úchylný.

  23. 31. 1. 2013 09:52 / R.H.

    Nejste jediný, ten článek ve skutečně poněkud přitrapný. Ale zaráží mne, že se každý zabývá pouze tím, jak vypadá, jak se chová, ale to, co má v plánu dělat či dělal, to už jde mimo oblast vašich zájmů není-liž pravda.

    Ty vaše lži, kterými se tady oháníte, máte beztak ze serveru demagog. A at chcete nebo ne, Zeman pomohl české ekonomice více než kdo jiný před ním i po něm. Celé roky prosazuje (bohužel marně) ten nejpodstatnější a jediný nástroj proti korupci : prokázání původu příjmu a majetku včetně jeho zabavení. Pokud vám to furt nedochází, že to je TEN důvod, proř ho zvláště ti majetní a mocní nemají rádi a proto podporují tohle házení bahnem, pak mi je líto.
    Kníže naopak proti tomuto, neudělal pro ekonomiku nic, nevidím zde investory, nevidím zde ozdravování ekonomiky. Vidím zde suprkrádež : restituce, vidím zde uznání Kosova – pokud někdo může číct, že si Kosovo zvolilo demokraticky samostatnost, je to odporná svině – a pak ten Bildenberg – nikdo mi nemůže tvrdit, že skupina nejmocnějších lidí planety, kteráž jedná za zavřenými dveřmi v okruhu 5 km neprostupné zóny, je čistá jako lilie a jde jen pouze o nevinné přednášky. A co se týče odsunu sudetáků – pokud vím, oni odsunuli prvně nás a v jménu kolektivní viny nenáviděli všechny čechy.

    • 1. 2. 2013 10:44 / Petra K.

      A to máte pravdu, pane R.H, Bildenberg je ve skutečnosti tajná sekta zmutovaných upírodlaků křízených s mimozemšťany, kteří si rozdělují území, na kterém vysávají lidi a unášejí do kosmických plavidel – viz Roswell. A samostatnost Kosova ve skutečnosti zařídil kníže se svou tajnou jednotkou SWAT složenou z brazilských indiánů. A kníže není jen ministr zahraničí – doopravdy vykonával celých minulých šest let funkci všech ministrů, jejich asistentů i manželek, funkci premiéra a byl tajným rádcem prezidenta Klause a kamarád pana Jakla, se kterým hrával po barech na banjo… a vlastní celé Sudety spolu se svými kamarády anglickými Suděťáky! A na prezidenta chtěl kandidovat proto, že nenávidí tuhle zemi. Včetně svého Orlíku a Čimelic. Ty nenávidí úplně ze všeho nejvíc. A myslím, že jsem na něco určitě zapomněla…

  24. 31. 1. 2013 09:54 / R.H.

    Omlouvám se za překlepy, ale pokud píši rychle, nevyhnu se jim.

  25. 31. 1. 2013 10:41 / Jája

    Úplně se mi z toho článku udělalo postupně se čtením špatně, nevěřila jsem svým očím, co to čtu za bahno blábolů… XYZO -díky, také jsem ráda, že nejsem sama, komu se sevřely vnitřnosti nad úchylností tohoto článku a možná i samotného autora. I psychiatr je jen člověk a měl možná těžké dětství… Nejsem stoupencem MZ a vidím leccos, s čím nesouhlasím, ale také vidím u KS leccos, s čím nelze souhlasit a dávám si to na misky vah… už přes měsíc a nějak ten rozdíl moc nevidím, skoro bych se více bála členství KS v Bilderbergu…a taky jeho neustálé touhy po restitucích, jak jeden pan kastelán podal svědectví z prohlášení z 90.let, že si KS počká, až nebudeme mít „co žrát“(řekl KS doslovně) a pak nám bude jedno, co kdo vlastní…

    • 31. 1. 2013 12:14 / zbyšek lorenz

      „Sevření vnitřností při čtení“ může (nikoliv musí) být pro Vás psychosomatickým signálem, který bych nepodceňoval.

      • 31. 1. 2013 14:13 / Jája

        Děkuji Zbyškovi L., zamyslím se nad tím, ale myslela jsem to spíše jako symbolické „sevření“ z toho, co se dá vyčíst a vycítit z uvedeného článku autora, jenž je psychiatrem a psychoterapeutem, kdy článek skutečně může a vlastně měl by působit jako velmi odborný popis – ovšem čeho? Nechci se dotknout nikoho, tedy ani pana doktora ani ostatních reagujících, ale mám z tohoto článku pocit skutečně čehosi hystericky patologického, co tuto naši první přímou volbu provází, zvláště tedy její 2.kolo. Naprosto cílená slova s naprosto cíleným záměrem … Jakým?
        Jakoby to byla zkouška – velmi hluboký test naší společnosti z velmi nepřehledného a nejednoduchého předmětu … Rozlouskneme, o co tu jde anebo budeme zase jako ovce a necháme se manipulovat hromadnou masáží všech těch médií, blogů, článků pro i proti… Učíme se komunikovat bez karatele s rákoskou nad sebou – a nějak nám to drhne, stále nejsme zvyklí hledat si pro a proti vlastními silami, vyhledávat vlastní zdroje a rozeznávat, vyciťovat, co s námi harmonizuje a co nikoliv. Neodsoudit hned každého, kdo nekřičí s těmi nejhlasitějšími, nejpočetnějšími… Jsme jako společnost v krásné době „dospívání“ anebo se spíše ve zvláštní škole snažíme postoupit … řekněme do druhého ročníku?

        • 1. 2. 2013 02:44 / Hellga

          …zcela přirozeně, se snažíme postoupit, ale kdo se nenaučí nezbytné, postoupit nemůže a bude-li takových hodně, pak nemohou postoupit ani ostatní… protože postupovat můžeme jen, jako silně většinová část… :o)

        • 1. 2. 2013 10:04 / zbyšek lorenz

          odpověď

        • 5. 2. 2013 11:05 / zbyšek

          nelze přidat komentář…

  26. 31. 1. 2013 11:41 / Marie

    Tak konečně někdo popsal dokonale nového- vlastně starého „gumáka“ Zemana !!!!!!!!!!!!!!! Je to úžasné, sama bych to lépe nedokázala, ač přemýšlím stejně či podobně ! Blahopřeji a děkuji ! Kéž by to všichni brali vážně, co jste popsal…

    • 31. 1. 2013 15:40 / Ladislav Růžička

      Marie, jste příkladnou ukázkou, jak zapůsobil text tohoto psychiatra: Zvýšení nenávistného pohledu na budoucího prezidenta. Vskutku profesionální.

  27. 31. 1. 2013 13:00 / Maja Sao

    Typicky české ,pokud nesouhlasíme s článkem nebo s komentářem začneme s tím, že dotyčnému vytkneme špatnou gramatiku nebo pravopis!

    • 11. 2. 2013 13:32 / Palopetro

      A cotydonas.

  28. 31. 1. 2013 13:36 / petr.m

    Ano, dobře napsáno, jenže víte co mne mrzí pane Tomáši R. ? Vždycky když totiž čtu nějaký rozumný text,solidní názor, postřeh atd, zesmutním. Proč asi ptáte se ? Jednoduchá odpověď, všichni ti lidé včetně vás nejsou schopni něco společnosti nezištně dát. Kritizují korektně, mají přehled, úroveň, ale do politiky nejdou. Já se tomu asi nedivím, ale měli byste uvažovat o postech, kde můžete národu, společnosti svým umem pomoci. Být těmi vůdčími osobnostmi na které je spolehnutí, že to myslí dobře. Vždyť na tu současnou garnituru se nedá ani dívat…

    • 31. 1. 2013 13:43 / Tomáš Rektor

      Přiznám se, že jsem to krátce zkusil a bohužel zjistil, že bude mnohem užitečnější, když budu dělat, co umím… Jinak souhlasím.

      • 31. 1. 2013 21:53 / Ann2

        Ano,plivat špínu a konfabulovat skutečně umíte.

        • 2. 2. 2013 18:26 / Lienka

          Ty jsi tak hloupá pořád?

  29. 31. 1. 2013 14:26 / Ladislav Růžička

    Již chápu, jak silné negativní emoce Vás vedly k napsání sloupku, ve kterém jste zacílil pouze na jednoho z kandidátů na prezidenta.I přes Vaši profesi jste se stal jedním ze zklamaných a frustrovaných voličů páně Schwarzenberga. Nic proti tomu, na svém blogu si můžete psát, co je Vám libo a v čem si zjevně libujete, soudě tak již z titulku.

    Inu, proti gustu žádný dišputát. Ovšem zneužít odborné znalosti k subjektivnímu pohledu na věc, to už je věru za hranou profesní etiky. Váš sloupek s přemírou podprahových prvků byl jasně cílen na laické čtenáře a souputníky způsobem: „Když to napsal psychiatr a dokonce psychoterapeut, tak to musí být pravda.“

    Příkladů někdy až nechutné slovní manipulace a často bez předložení důkazů ( „prožraný alkoholem“, „lež za lží“, „zneužil svou zem, zneužil svou dceru“, „penis z hoven“) bych mohl uvést ještě mnohem více, ale v tomto komentáři a na tomto blogu by vyšly vniveč. Proto se pravděpodobně obrátím na příslušnou profesní komoru. Nechť skuteční odborníci posoudí, nakolik jste oním článkem zapůsobil jako psychoterapeut.

    A jen poznámka na závěr: Autor sloupku asi příliš silně podlehl svým emocím, že se dopustil při svých výlevech příkladného „Freudovského překlepu“ v příjmení současného prezidenta. Místo Klaus je uveden coby Kalus. Na rozdíl od ás nebudu ale čtnářům podsouvat, co může to slovo evokovat. Takže se jen zeptám: Ani to dosud neopravil. Nebo si nepřečtete po sobě, co napíšete, pane doktore?

    • 1. 2. 2013 10:01 / zbyšek lorenz

      Díky Vám trochu lépe rozumím S. Freudovi, když se na něj sesypaly všechny potrefené husy, co jich tehdá ve Vídni bylo.

  30. 31. 1. 2013 14:37 / Ann2

    Pane psychiatře,kde se ve vás ta nenávist bere?Možná byste měl rozebrat i sebe, a rozbor připojit jako doplněk ke svému blábolení.A také v rámci objektivity připojit rozbor pana Schwarzenberga.Takhle je to jen nenávistný a ničím nepodložený štěk.

    • 31. 1. 2013 18:50 / Martina

      Ann2, to je jako kdybyste například dostala předepsána antibiotika, dorazila s nimi domů a volala: „To je nespravedlivé, brácho, mazej si taky k doktorovi, ať ti je taky napíše!“
      Ono totiž na panu Schwarzenbergovi žádnou hrubou psychopatologii nevidno…

      • 31. 1. 2013 19:17 / Ladislav Růžička

        Nevidno? Pak stačí otevřít oči.

      • 31. 1. 2013 20:04 / Ann2

        Martino,pobavila jste mě.Víte,nevolila jsem ani jednoho z dotyčných pánů,ale respektuji,na rozdíl od voličů Schwarzenberga,výsledek voleb.Vadí mi ale,že příznivci KS neustále rozdmýchávají nenávist nevybíravými prostředky a sami sobě tak dávají vizitku.Jejich ubohé pomlouvačné výlevy nemají konce.V tuto chvíli jsem proto ráda,že zvítězil Zeman,protože jsem nabyla dojmu,že s KS bychom se ponořili do hluboké žumpy.

        • 1. 2. 2013 17:37 / Petra K.

          víte, když on je pan Zeman tak zřetelný – už jsem četla názory několika lékařů psychiatrů nebo psychologů a oni se bohužel v podstatě shodují. Jen slepý tupec nepzná rozdíl mezi filmy Slunce seno jahody a Markétou Lazarovou. Kníže se dá taky rozebírat, ale jaksi z jiného soudku. Protože se chová gentleman, nevykazuje tolik okaté patologie, komplexů, hulvátství, nikoho neuráží, není osobní…tak zas není tak vděčný objekt ke kritice. To, co si do něho projektovali jeho voliči, za to až tak jeho osobnost nemůže, že. Mě vždycky fascinovalo jeho usínání – a pak se probral a pronesl něco, co bylo zcela k věci. A ještě si ze sebe dělá legraci. … Ono něco jiného je pomluva (to, čeho se dopouštěl Zeman mezi prvním a druhým kolem) a konstatování faktů, zřejmých z audio důkazů. Jeho výstup po zvolení byla koncentrace hrůzy po všech možných stránkách. Lidské i politické.
          .

          • 1. 2. 2013 20:21 / Ann2

            I vy jste velmi zřetelná :-).Mimochodem,,to nemají ti psychiatři na práci nic jiného,než pitvat Zemana?A proč v rámci nezaujatosti nečiní totéž i s vaším oblíbencem?Na KS by našel spoustu zajímavostí i laik,jen se k tomu jeho oponenti prostě nesnižují..

          • 1. 2. 2013 20:26 / Martina

            Naprosto souhlasím, Petro. Ačkoli náhodou ani mně nechybí psychologické vzdělání, myslím, že k tomuto úsudku není ani nutně třeba… :-)

          • 2. 2. 2013 10:31 / Ann2

            Martino,nejste se svými vědomostmi jediná.Nicméně mi stále nejde do hlavy,proč se tak upínáte na rozbor osoby jedné,a pomíjíte tu druhou.Mohly byste se odborně vyřádit na poli genetiky při rozboru prolínání šlechtických rodů….Nebylo by lepší respektovat výsledek voleb a počkat,jak si bude Zeman ve funkci počínat a neuchylovat se k nepodloženým nesmyslným oplzlostem z dílny pana Rektora?

    • 11. 2. 2013 13:11 / Palopetro

      Paní Ann2,patříte patrně k té části intelektuálních příznivců Zemana,kteří mu sedli na lep.Pro oko pozorného diváka se tento lep skládá z laciného žoviálního vyjadřování,které má nepochybně intelektuální úroveň.To je však BOHUŽEL zoufale málo pro budoucího prezidenta.On sám patří do hnízda technokratů moci,kteří se srotili v prognostickém ústavu vytvořeného bolševikem právě proto,aby po převratru uchopili moc.Ten odstupující stál po léta na čele t.zv.umělé tvorby kasty lidí,kteří zaplnili volné místo nadstandardní střední vrstvy.Ten nastupující mu kosmeticky tvořil sympatickou opozici,kterou pro jistotu stvrdili opoziční smlouvou.Tato smlouva uvrhla ČR do temnoty rozděl moc a upevni vládnutí.Nezazlívám Vám,že tomu nechcete rozumět,jen se podivuji tomu,že Vám, ženě, nepáchne prokouřený Zeman jako poslední kořalečník ve dvacet let nevymalované nálevně,kam nepochybně patří.Komentář Mudr.Rektora je velmi trefný a pro jistotu Vám připomínám,že on zatím nebude budoucím prezidentem.Pokud někdy ano,pak Váš požadavek na jeho psychoprofil bude aktuální.Pa.

  31. 31. 1. 2013 15:18 / jonáš

    No, pane doktore, dneska jste přesvědčil jen o jednom, že psychiatr je zpravidla velmi dobrý manipulátor – má ty techniky prostě zvládnutý profesionálně. Ale to už jsem se naučil od vašeho kolegy Béma, novýho nebo přínosnýho bohužel nic.

  32. 31. 1. 2013 15:26 / Rudolf

    Ano, počínáme si směšně, občas nečestně či zbaběle, ale může za to bolševik, prosím, to on nás tak znetvořil…Jen sám autor nám zůstal zachován v pevnosti charakteru a křišťálově čisté duši, jak ho Bůh stvořil. Naložit do špiritusu a uložit v kabinetu kuriozit u premonstrátů.Jako varující ukázku profesionální deformace.

  33. 31. 1. 2013 22:12 / Leon

    Myslím že žiť sa dá s akýmkoľvek prezidentom. My sa tiež nezbláznime z toho že sme si zvolil Gašparoviča. Síce nekradne perá ale málokedy vie dopredu čo povie

  34. 1. 2. 2013 14:21 / IvanR

    Dobrý den, líbí se mi Vaše definice perverse ve smyslu ustrnutí v rigiditě, ale dovolte jednu otázku: Proč všichni psychologové vždy vše vysvětlují pomocí análních a genitálních fází, Freuda, Oidipa etc ? Samozřejmě, na vše lze nahlížet jako na měření čůráků a narcismem a sebestředností nakonec člověk sám sebe trestá, ale není to ve skutečnosti jen pýcha a nic víc ?

  35. 1. 2. 2013 19:55 / Bocelli

    Na celé volbě mne nejvíc zarazilo ne soupeření kandidátů,ale chování občanů vysokoškolsky vzdělaných,tím myslím i autora článku.Nenávist jako vrchol,manipulace,neznalost historie.O chybách v psaném projevu ani nemluvě.

  36. 2. 2. 2013 13:26 / Petra

    Nečetla jsem všechny komentáře k tomuto článku, a tak netuším, jestli už tu slova, která teď čtete, jednou nezazněly. Chci vyjádřit podporu autorovi a souhlasím s jeho pohledem na věc a plně se s ní ztotožňuji. Nicméně si myslím, že společnost tuto situaci potřebuje. Tak jako každý z nás potřebuje své zkušenosti k tomu, aby byl tím, kým je právě teď. Budoucích pět let nás donutí se nad námi a naší společností zamyslet, poučit se a co víc, naskýtá se nám příležitost vytvořit společnost lepší.

  37. 2. 2. 2013 18:36 / Lienka

    Každé zlo nese v sobě zárodek sebezničení, ohlédnu-li se zpátky…a něco už pamatuji… vždy to tak bylo. Také jsem se lekla, když jste začal plácat ten umělý penis z fekální hmoty ;-), ale pak mi došlo, že chcete, aby Vám rozuměli i voliči pana Zemana.
    Kéž by bylo víc psychiatrů, kteří své profesi rozumí tak jako Vy…budeme je v budoucnu asi potřebovat. Dík.

  38. 2. 2. 2013 20:09 / Dagmar

    Já si myslím, že pan Zeman se během krátké doby zkompromituje na veřejnosti sám. Proto říkám všem těm jeho příznivcům.: – „uvidíte“.

    • 19. 12. 2013 15:37 / Karel

      a měl jsi pravdu!!!!! Šašek už je lidem jen k smíchu!

  39. 6. 2. 2013 13:44 / Jaroslav A. Polak

    Vážený pane Rektore, rád bych se s vámi podělil o svůj pohled na problematiku druhého kola voleb:
    http://kojot.name/2013/02/05/druhe-kolo-prezidentskych-voleb-z-hlediska-duchovniho/

  40. 8. 6. 2013 16:10 / Richard

    Nesoudná lhavost je jeden ze symptomů alkoholismu. Alkoholik je schopný nalhat jinému a přímo do očí téměř cokoliv a to s úplným klidem.

  41. 26. 6. 2013 15:45 / Jiří Bárta

    To mě baví, že takový článek o hovnu vyvolá tolik vášnivých reakcí.

  42. 13. 5. 2014 10:27 / Eva Dubovská

    Dobry den,
    dnes som si na Vás a na tento Váš príspevok spomenula pri čítaní: http://blog.aktualne.cz/blogy/tenaruv-blog.php?itemid=22868&fb_action_ids=10202677234785865&fb_action_types=og.recommends&fb_ref=article-bottom
    zdravím.
    ED

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

O mně

 

Jsem psychiatr a psychoterapeut, zakladatel a vedoucí firmy Terapie.Info, s.r.o, zabývající se komplexní péčí o duševní zdraví. Pracuji i v angličtině (SAE) a francouzštině (Všeobecná státní zkouška). Jsem absolvent lékařské fakulty, absolvoval jsem výcvik v hlubinné psychoterapii SUR, 4 roky individuální sebezkušenosti v gestalt terapii, kurs neverbálních technik. Nyní jsem ve výcviku v psychoanalýze, jsem kandidátem české psychoanalytické společnosti. Od roku 2005 vedu zdravotnické zařízení Terapie.Info, s.r. o zabývající se komplexní péčí o duševní zdraví, dlouhodobě jsem spolupracoval s organisacemi pečující o drogově závislé a o uprchlíky více >

Nejnovější komentáře 

  • Janna: O takovém hezkém článku jsem už dlouho snila. Mám radost. :-)
    / Práce se sny a jinými kompromisními útvary
  • ivan: Dobry den,znate kombinaci antidepresiv ktera by nahradila leky zvane psychostimulancia ? Klasicka antidepresiva rozumi se thymoleptika jsou na urcite poruchy spojene s hypersomnii jako polechatani.A tady sem zrejme narazil na hlavni problem klasickych antidepresiv-oni totiz...
    / Ach ta chemie….
  • Jiří: Jako laik uvažujete dobře, bohužel homosexualita není vyřazena z nemocí bezdůvodně. Nemůžou za to hormony, které produkuje mozek, nýbrž hormony v děloze (Není to potvrzené) Z tohoto pohledu se staví homosexualita na stejnou úroveň jako...
    / Proč se bojíme homosexuálů (a židů)

Facebook